BADATOR GASTEIZKADA!!! / ¡LLEGA LA GASTEIZKADA!

iruzkinik ez
Kaixo:
Ez dakigu 5. edo 6. mailako txoritxoek zerbait esan dizueten baina… GASTEIZKADAN parte hartuko dugu!

Gasteizkadan, hiriko eskola ezberdin batzuk parte hartuko dugu eta goiz oso bat emango dugu gure hiriko erdialdea eta zabalgunea ezagutzen.

Proiektu hau, oso labur esanda, teknologia berriak erabiliz yincana bat sortzea da. Yincana prestatzea ez da irakasleon lana izango, ikasleen lana baizik. Ikasleek erdialdean dauden lekuak aukeratuko dituzte eta leku bakoitzean  galdera bat  eta proba bat egiteko diseinatuko dute. Probak dibertigarriak eta motibatzaileak izan behar dira. Galderak interesgarriak eta gehiago jakiteko gogoa bultzatzen dutenak, ezagutzen ez dugun bitxikeriaren bat. Aurten galdera eta proba batzuk ikuspegi matematikoa izan behar dute. Adibidez, Vitoria-Gasteizko Enparantza Berria neurtu zenbat metro karratu dituen jakin, antzerki bat egitea, mannequin challenge bat egitea, leku horretan sartzea eta bertako langileei galderaren bat egitea, …

Probak zein galderak gelan diseinatuko ditugu, klase orduetan. Baina, zer deritzozue asteburu honetan erdialdean zehar paseo bat ematen baduzue eta prestatuko dugun yincanan agertu ahal diren lekuak aukeratzen badituzue? Zein da zuen seme-alaben txoko gustukoena? Agian batzuena Aihotz plaza izango da. Beste batzuena, ordea, Kordoi etxea. Modernoagoak direnentzat, agian, Artium museoa.

Anima zaitezte eta lagundu zuen seme-alabei, posta elektronikoz bidal dezaten erdialdeko edo zabalguneko txoko baten izena, familia osoarentzat bereziena edo erakargarriena dena. Zein den idazteaz gain, jar ezazue galdera bat eta leku horretan egin daitekeen frogaren bat. Zenbat eta galdera eta froga gehiago bidali, orduan eta hobeto aukeratu ahal izango dugu.

Hona hemen adibide bat: 

LEKUA: GASTEIZKO KATEDRAL ZAHARRA

GALDERA: ZEIN URTETAN HASI ZIREN  GAUR EGUNGO KATEDRALAREN OINARRIAK JARTZEN?

PROBA: HARRERA DAGOEN LEKURA SARTU ETA BERTAKO LANGILE BATI HURRENGOA GALDETU:

  • ZENBAT BALIO DU SARRERAK? ZEIN HIZKUNTZATAN EGIN DAITEKE BISITA?  ZENBAT DENBORA IRAUTEN DU BISITAK?


IKASLEAREN IZEN-ABIZENAK ETA GELA:

(Sarreraren eredua Arantzabela ikastolako Aransaguak blogetik  hartuta)

ALDEZAHARRA

Hola:

No sabemos si algún pajarillo de 5º o 6º os ha dicho algo pero… ¡vamos a participar en la GASTEIZKADA! 

Además de nuestra ikastola,  participarán más centros de Vitoria-Gasteiz y pasaremos una mañana entera descubriendo el centro y ensanche de nuestra ciudad.

Este proyecto, en resumen, trata de crear una yincana usando las nuevas tecnologías. Preparar la yincana no va a ser tarea del profesorado, serán los alumnos y alumnas los que lo hagan.  El alumnado elegirá sitios que estén en el centro y/o ensanche, y diseñarán una prueba para llevarla a cabo en cada uno de ellos y una pregunta que deberán contestar. Las pruebas tienen que ser divertidas y atractivas. Las preguntas interesantes y que impulsen el deseo de saber más, rarezas que no conozcamos, detalles, etc.  Este año varias de las pruebas o preguntas tienen que tener un enfoque matemático. Por ejemplo, podremos medir la Plaza Nueva de Vitoria-Gasteiz y averiguar cuántos metros cuadrados tiene, hacer un teatro, hacer un mannequin challenge, entrar a un sitio y hacerle alguna pregunta a la persona que esté trabajando allí,…

 Tanto las pruebas como las preguntas las diseñaremos en clase. Pero, ¿qué os parece si este fin de semana dais un paseo por el centro y elegís los sitios que pueden aparecer en la yincana? ¿Cuál es el rincón preferido de vuestros hijos e hijas? Quizás, algunos elegirán la plaza del Machete. Otros, por el contrario, la casa del Cordón. Los que son más modernos, tal vez el Artium.

 Animaos y ayudad a vuestro hijos e hijas para que envíen  por correo electrónico al correo del grupo-clase el nombre de un rincón del centro o ensanche, el más especial o atractivo para toda la familia. Además de escribir cuál es, poned una pregunta y alguna prueba que se pueda hacer en dicho lugar. Cuantos más preguntas y pruebas enviéis, mejor podremos elegir. 

Aquí tenéis un ejemplo:

SITIO: CATEDRAL VIEJA (SANTA MARÍA)

PREGUNTA: ¿EN QUÉ AÑO COMENZARON A PONERSE LAS BASES DE LA ACTUAL CATEDRAL?

PRUEBA: ENTRAR A LA RECEPCIÓN Y PREGUNTARLE LO SIGUIENTE A LA PERSONA QUE ESTÉ ALLÍ:  

  • ¿CUÁNTO CUESTA LA ENTRADA? ¿EN QUÉ IDIOMA SE PUEDE HACER LA VISITA? ¿CUÁNTO TIEMPO DURA LA VISITA?


NOMBRE- APELLIDOS DEL ALUMNO O ALUMNA Y  GRUPO-CLASE:

(Modelo de entrada recogido del blog Aransaguak de Arantzabela ikastola

iruzkinik ez :

Argitaratu iruzkina